Článek - Orgánová terapie

Orgánová terapie

Orgánová terapie je odborné ošetření vnitřních orgánů těla a jejich závěsných aparátů. Týká se to jak orgánů v dutině hrudní, břišní, tak i orgánů umístěných v oblasti pánve.

Zhruba 75% všech pacientů, kteří přicházejí do ordinací praktických lékařů, mají bolesti či potíže  pohybového aparátu těla. Ne vždy je však příčina přímo ve svalech nebo kloubech. Kromě nezanedbatelného vlivu psychiky je zde i podstatný vliv vnitřního prostředí na pohybový systém. Jeho četnost je přibližně 50% a s postupujícím věkem jeho vliv roste. Stejně jako například kulatá záda mohou utlačovat a tím ovlivňovat funkci orgánů, naopak nejrůznější poruchy orgánů se promítají na povrch těla.

K poruchám orgánů dochází po prodělaných zánětech či podrážděním vzniklým například při operačním zákroku.  Nejčastější zdroj potíží bývá chronický zánět močového měchýře, gastroezofegální reflux, problémy se střevní pasáží či gynekologická oblast.

Tělo je jen jedno, a proto často dochází k sečtení více vzájemných dráždění. Důležitý je tedy komplexní přístup a ošetření prvotního místa vzniku potíží. Pokud shledáme problém s některým orgánem, je nutné jeho pohyblivost a funkci ovlivnit manuálními technikami, ošetřením reflexních zón, režimovými, jídelními, pohybovými opatřeními a nácvikem autoterapie. pz